İNCİL'DE HZ.MUHAMMED
İNCİL'DE HZ.MUHAMMED
hatırlatmamızı yapalım önce; ne incilde hz.isa'nın son peygamber olduğu ne de tevratta hz.musa'nın son peygamber olduğu söylenmez.ve her iki kitabın da bazı ayetlerinde bir kurtarıcı, bir peygamber geleceğinden haber verilir.
incil'de ise tevrat'a göre daha net ifadeler geçtiğini söyleyebiliriz ki özellikle yuhanna'nın 14, 15 ve 16. bölümlerinde açıkça faraklit adında birinin geleceğinden bahseder. hristiyanlar ise gelecek kişinin hz.muhammed değil, o bölümlerde şeytanın kastedilmiş olduğunu söylerler.
hatırlatmamızı yapalım önce; ne incilde hz.isa'nın son peygamber olduğu ne de tevratta hz.musa'nın son peygamber olduğu söylenmez.ve her iki kitabın da bazı ayetlerinde bir kurtarıcı, bir peygamber geleceğinden haber verilir.
incil'de ise tevrat'a göre daha net ifadeler geçtiğini söyleyebiliriz ki özellikle yuhanna'nın 14, 15 ve 16. bölümlerinde açıkça faraklit adında birinin geleceğinden bahseder. hristiyanlar ise gelecek kişinin hz.muhammed değil, o bölümlerde şeytanın kastedilmiş olduğunu söylerler.
not 1: incilin bu ayetlerinde parantez içinde faraklit için şeytan diye
yazarlar.
not 2 :şunu da belirteyim; kapıda hediye olarak dağıtılan incillerde bu parantez olayı geçmez ama kilisenin içinde siyah kaplı "kitabı mukaddes" yani incil ve tevratın birleşimi olan kitapta ilgili bölümde parantez içinde "şeytan" yazar.
not 3: bazı hristiyan sitelerindeki açıklamada da faraklit'in bir insan değil kutsal ruh olduğu şeklinde savunma yapılmıştır.
peki şimdi gelin faraklit denilen kişinin hz.muhammed mı, kutsal ruh mu yoksa şeytan olması mı daha mantıklı ona bakalım;
hz.isa dedi; “eğer beni seviyorsanız, emirlerimi tutun. ben de rab’den dileyeceğim ve o size başka bir faraklit verecektir; ta ki, daima sizinle beraber olsun.” dünya o'nu kabul edemez. çünkü o'nu ne görür, ne de tanır. siz o'nu tanıyorsunuz. çünkü o aranızda yaşıyor ve içinizde olacaktır. (yuhanna, bâb 14, âyet: 15-16)
özellikle bu ayetin "onu ne görür ne de tanır" ve "içinizde olacaktır" gibi kısımlardan gelecek olanın kutsal ruh olduğu söylenir bazı hristiyanlar tarafından. o zaman 3 eleştiri;
1)hristiyanlık inanıncına göre kutsal ruh sonradan gelen bir şey değil tam tersine her zaman var olan ve peygamberler ile birlikte olan bir şey.
2)ayrıca yunanca da cinsiyetci dillerden biri ve zamirler zamirler eril, dişil, cansız ve cinsiyetsiz diye ayrılır.
not 2 :şunu da belirteyim; kapıda hediye olarak dağıtılan incillerde bu parantez olayı geçmez ama kilisenin içinde siyah kaplı "kitabı mukaddes" yani incil ve tevratın birleşimi olan kitapta ilgili bölümde parantez içinde "şeytan" yazar.
not 3: bazı hristiyan sitelerindeki açıklamada da faraklit'in bir insan değil kutsal ruh olduğu şeklinde savunma yapılmıştır.
peki şimdi gelin faraklit denilen kişinin hz.muhammed mı, kutsal ruh mu yoksa şeytan olması mı daha mantıklı ona bakalım;
hz.isa dedi; “eğer beni seviyorsanız, emirlerimi tutun. ben de rab’den dileyeceğim ve o size başka bir faraklit verecektir; ta ki, daima sizinle beraber olsun.” dünya o'nu kabul edemez. çünkü o'nu ne görür, ne de tanır. siz o'nu tanıyorsunuz. çünkü o aranızda yaşıyor ve içinizde olacaktır. (yuhanna, bâb 14, âyet: 15-16)
özellikle bu ayetin "onu ne görür ne de tanır" ve "içinizde olacaktır" gibi kısımlardan gelecek olanın kutsal ruh olduğu söylenir bazı hristiyanlar tarafından. o zaman 3 eleştiri;
1)hristiyanlık inanıncına göre kutsal ruh sonradan gelen bir şey değil tam tersine her zaman var olan ve peygamberler ile birlikte olan bir şey.
2)ayrıca yunanca da cinsiyetci dillerden biri ve zamirler zamirler eril, dişil, cansız ve cinsiyetsiz diye ayrılır.
incil'in yunanca nüshalarında ise faraklit için eril zamir kullanılmış oysa kutsal ruh olsaydı cinsiyetsiz zamir kullanılması gerekirdi.bkz : çanakkale onsekiz mart üniversitesi ilahiyat fakültesi dergisi 2012/1, cilt 1, sayı 1 (sayfa 11-25) ]
3)prof. dr. maurice bucaille, bu anlayışı reddederek paraklit’in (parakletos) hz. isa’dan sonra gelecek, hz. isa gibi bir peygamber olduğunu yunan dili etimolojisine dayanarak şöyle açıklar:
“burada öne sürülen insanlara bildirme işi hiçbir surette kutsal ruh’un işlerinden olan bir ilhamdan ibaret değildir. aksine kendisini belirleyen yunanca kelimedeki yayma kavramı sebebiyle, onun açıkça maddi bir niteliği vardır. şu halde yunanca ‘akouo’ ve ‘laleo’ fiilleri bir takım maddi işleri ifade ederler ve bu fiiller ancak işitme ve konuşma organlarına sahip bir varlıkla ilgili olabilirler. dolayısıyla bu fiilleri kutsal ruh’a uygulamak mümkün değildir. [ tevrat, inciller kur’an-ı kerim ve bilim – maurice bucaille ]
not: wikipedia incil'in hangi dilde yazıldığına dair net sağlam bir kaynak olmadığını söylüyor ama genel olarak en eski incillerin aramice, ibranice ve yunanca dillerinde olduğu bilinir.
devam edelim; kutsal ruh olamaz gelecek kişi, peki neden şeytan olmasın? o zaman faraklit ile ilgili diğer ayetlere bakalım;
hz. isa dedi;“benim adımla rabbin göndereceği faraklit size her şeyi öğretecek ve size söylediğim her şeyi hatırınıza getirecektir.” (yuhanna, bâb 14, âyet: 26)
"benim adımla gönderecek" deniliyor demek ki gelen kişi isa gibi övülen, değerli biri
"size söylediğim her şeyi hatrınıza getirecek" deniliyor demek ki gelen kişi hz.isa ile aynı tebliği yapacak
hz. isa dedi; “faraklit geldiği zaman iman edesiniz diye, gelmeden önce size şimdi söyledim.”(yuhanna, bâb 14, âyet: 29)
gelecek kişiye de iman edin yani sözlerine uyun deniliyor
h.isa dedi; "artık sizinle uzun uzun konuşmayacağım. çünkü bu dünyanın egemeni geliyor. onun benim üzerimde hiçbir yetkisi yoktur." (yuhanna, bab 14, ayet 30)
"dünyanın egemeni" diyecek kadar övüyor gelecek kişiyi
hz. isa dedi; “rab’den size göndereceğim faraklit geldiği zaman, o benim hakkımda tanıklık edecektir.”(yuhanna, bâb 15, âyet: 26)
gelecek kişinin hz.isa'yı da hatırlatacağı, ona tanıklık edeceği söyleniyor
hz. isa dedi; “ama size gerçeği söylüyorum, benim gitmem sizin için yararlıdır. çünkü gitmezsem, faraklit gelmez.ama gidersem onu size gönderirim.”(yuhanna, bâb 16, âyet: 7)
hz.isa gelecek kişinin insanlar için kendisinden daha hayırlı biri olduğunu söylüyor
hz. isa dedi; “...ama faraklit gelince sizi tüm gerçeğe yöneltecektir. çünkü kendiliğinden konuşmayacaktır. ne işitirse onu söyleyecek ve gelecek şeyleri size bildirecektir.” (yuhanna, bâb 16, âyet: 13)
gelecek kişinin de gerçeği getireceğini ve sadece aldığı vahyi iletecegini söylüyor
ayrıca hz.muhammed'den bahsedilen necm 3-4 kur'an ayetlerine bakalım; o, nefis arzusu ile konuşmaz, (size okuduğu) ancak kendisine bildirilen bir vahiydir. (necm 3-4)
hz. isa dedi; “...o faraklit beni yüceltecek, çünkü benimkinden alacak ve size bildirecek.” (yuhanna, bâb 16, âyet: 14)
gelecek kişinin hz.isa'yı da yücelteceği ve hz.isa ile aynı tebliğ üzerine geleceği söyleniyor.
hz. isa dedi; o gelince günah, doğruluk ve gelecek yargı konusunda dünyayı suçlu olduğuna ikna edecektir (yuhanna, bâb 16, âyet 8)
gelecek kişi yanlışlarımızı bize gösterip suçlu olduğumuzu hatırlatacak
1)öncelikle hristiyanlık inancında şeytan da kutsal ruh gibi sürekli var olan biri yani "sonradan" gelen biri değil.
2)ama asıl soru şu; hz.isa tarafından bu kadar övülen bir kişi sizce şeytan olabilir mi?
buraya kadar özetlersek;
1)"sonradan gelecek" birinden bahsediliyor oysa hem kutsal ruh hem de şeytan sürekli var olan kişilerdir
2)gelecek kişi her seferinde hz.isa tarafından övülüyor bu yüzden şeytan olamaz
3)faraklitten bahseden ayetlerde eril hitap kullanılmıştır oysa kutsal ruh veya şeytan için cinsiyetsiz zamir kullanılmalıydı
4)faraklit'ten bahseden kısımlarda dilin etimolojisine baktığımızda gelen kişinin bir "insan" gibi duyan, konuşan biri olması gerektiği çıkıyor.
şimdi de incilde açıkça bir peygamber geleceğini söyleyen ayetleri inceleyeceğiz. örneğin matta kısmına bakalım;
isa dedi ki: "sahte peygamberlerden sakının! onlar size kuzu postuna bürünerek yaklaşırlar, ama özde yırtıcı kurtlardır. (matta bab:7, ayet: 15)
gördüğünüz gibi hz.isa havarilere tavsiye veriyor, peki tavsiye ne için verilir? gelecek için, geçmiş için tavsiye verilmez.
peki bir insan neden sahte peygamberlerin özelliklerini anlatır? çünkü vahiy alan doğru peygamber de olduğu için
devam edelim;
onları meyvelerinden tanıyacaksınız. dikenli bitkilerden üzüm, devedikenlerinden incir toplanabilir mi? (matta bab:7 ayet:16)
bunun gibi, her iyi ağaç iyi meyve verir, kötü ağaç ise kötü meyve verir.(matta bab:7 ayet:17)
iyi ağaç kötü meyve, kötü ağaç da iyi meyve veremez.(matta bab:7 ayet:18)
iyi meyve vermeyen her ağaç kesilip ateşe atılır. (matta bab:7 ayet:19)
böylece sahte peygamberleri meyvelerinden tanıyacaksınız. (matta bab:7 ayet 20)
gördüğünüz gibi devamında gerçek peygamber ve sahte peygamber arasındaki farkı anlamaları için bir analoji kuruyor
eğer hz.isa'dan sonra gerçek bir peygamber olmasaydı açıkça "benden sonra gelen herkes yalancıdır kimseye inanmayın" derdi değil mi?
demek ki gerçek bir peygamberin geleceği kesin. ki zaten yuhanna kısmında gelecek kişiden bahsediyor ve "alemin egemeni" diyecek kadar övüyor
bu kısım ister istemez aklımıza "ve seni ancak âlemlere rahmet olarak gönderdik" denilen enbiya 107 ayetini getiriyor.
isa onlara şunu sordu: "kutsal yazılar'da şu sözleri hiç okumadınız mı? 'yapıcıların reddettiği taş, işte köşenin baş taşı oldu.
rab'bin işidir bu, gözümüzde harika bir iş!' (matta bab:21 ayet:42)
"bu nedenle size şunu söyleyeyim, tanrı'nın egemenliği sizden alınacak ve bunun ürünlerini yetiştiren bir ulusa verilecek.(matta bab:21 ayet:43)
hz.isa açıkça havarilerine de egemenliğin kendilerinden alınıp başka bir ulusa verileceğini söylüyor.
yahudi yetkililer yahya'ya, "sen kimsin?" diye sormak üzere yeruşalim'den kâhinlerle levililer'i gönderdikleri zaman yahya'nın tanıklığı şöyle oldu açıkça konuştu, inkâr etmedi "ben mesih değilim" diye açıkça konuştu. (yuhanna bab:1 ayet 19-20)
onlar da kendisine, "öyleyse sen kimsin? ilyas mısın?" diye sordular. o da, "değilim" dedi. "sen beklediğimiz peygamber misin?" sorusuna, "hayır" yanıtını verdi. (yuhanna bab:1 ayet 21)
bu ayetlerde ise 3 kişiden bahsediliyor; mesih yani hz.isa, hz.ilyas ve "o peygamber"
peki hz.isa'dan sonra beklenilen, hem tevratta hem de incil'de bahsedilen "o peygamber" kim olabilir?
uyarı-not-açıklama
"diğer kitaplarda son peygamber" serisi ile ilgili başta yapmam gereken bir açıklamayı burda yapayım;
"bu kitapların bozulmuş olduğunu söylemiyor musunuz, neden burdan ayetleri delil getiriyorsunuz" şeklinde bir eleştiri yapılıyor.
biz bu ayetler hz.muhammed'e işaret ediyor derken "tevrat'ın veya incil'in bu ayetlerine iman ettik, kesin doğrudur, bunlar vahiydir" demiyoruz tabiki.
bir müslüman olarak kur'an'a iman ediyoruz ama "diğer kitaplarda da böyle kısımlar var ve burda anlatılan kişi olsa olsa son peygamber hz.muhammed'dir" diyoruz.
kaynaklar
http://www.nurnet.org/faraklit-kimdir-incilde-hz-muhammed-asmden-bahseden-ayetler/
https://www.hristiyanlik.org/kutsal-kitap-dil/
https://tr.m.wikipedia.org/wiki/İncil
https://incil.info/
https://sorularlaislamiyet.com/incil-hangi-dilde-yazilmistir-yunanca-mi-aramice-mi-0
“Sizin için bütün görüntü mühürlenmiş bir kitabın sözleri gibi oldu. İnsanlar böyle bir kitabı okuma bilen adama verip, ‘rica etsek şunu okur musun’ diye sorduklarında: o adam ‘okuyamam çünkü mühürlenmiştir’ yanıtını alırlar.” (Yeşaya 29; 11) ) Nitekim Kur’an mühürlendi ve hatta Muhammed’den (s.a.v) önce okuması olanlara ona erişme izni verilmedi. Çünkü o kitabın okuması olmayan adama verilmesi önceden yazılmıştı. “ Kitap okuma bilmeyen adama verildiğinde, diyorlar, Oku bunu, Sana dua ediyorum: ve o ben okuyamam der. Rabbin dediği gibi, bu halk bana yaklaşıp ağızlarıyla dudaklarıyla Beni sayar. Ama kalpleri benden uzaktır. Benden korkmaları da insanlardan öğrendikleri buyrukların sonucudur.” (Yeşaya 29; 12-13) Yani o insanlar insanların kanunlarına, insanların yasalarına tabidirler.
YanıtlaSilParaclete (Paraklit) ayrıca Muhammed (s.a.v) yerine kullanılan bir isimdir, Paraklit olarak Muhammed’e (s.a.v) atıfta bulunan birkaç ayet vardır, ayrıca Muhammed’e (s.a.v) bazen “Teselli Edici” olarak atıfta bulunulur, Örneğin John İncili 16; 7-14. ayetler şöyledir; “Size gerçeği söylüyorum: Benim gidişim sizin yararınızadır. Gitmezsem, Teselli Edici size gelmez. Ama gidersem, O’nu size gönderirim. O geldiğinde günah dünyasını kınayacaktır, adaleti ve doğruluğuyla; günah hakkında, çünkü onlar bana iman etmiyor; doğruluk hakkında ben Babama gidiyorum ve artık beni göremeyeceksiniz. Yargı hakkında, çünkü bu dünyanın prensi yargılanır. Size daha çok söyleyeceklerim var ama şimdi bunlara dayanamazsınız. Nasıl olsa o Gerçeğin Ruhu gelince sizi tüm doğrulara (gerçeklere) yönlendirecektir. O kendisinden konuşmayacaktır, yalnız duyduklarını söyleyecek: ve o gelecekte olacakları size bildirecektir. O beni yüceltecek. Çünkü benim olandan alıp size bildirecektir.”
Yeşaya 11; 1 ve 2. Ayetler şöyledir, “Jesse’nin kütüğünden yeni bir filiz çıkacak ve onun köklerinden bir dal büyüyecektir. Ve Rabbin Ruhu, bilgeliğin ve anlayışın Ruhu, öğüt ve güç Ruhu, bilgi ve Rab korkusu Ruhu Onun üzerinde olacaktır.”
Jesse kimdir? Biblica Ansiklopedisi’ne göre;
“Jesse-İsmail’dir” Jesse- İsmail’in (Şimayel) kısaltılmasıdır. Küçük çocukların ağızlarına göre belirli isimlerde yapılan değişiklikler bu özel kısaltmaların büyük bir çoğunluğunu oluşturmaktadır. Kim tahmin edebilir ki, mesela modern örneklere bakarsak Bob ve Dick’in Robert ve Richard’dan türediklerini. Sonraki zamanlarda bunun örnekleri daha çoktur ve Talmud’da da böyle birçok örnek vardır ve ayrıca başka tür kısaltmalarda vardır.”
Yani Bob, Robert’in kısaltılmasıdır, nasıl küçük çocukların bu değişiklikleri yapabildiğini merak edebilirsiniz her neyse Jesse’de İsmail’in kısaltmasıdır. Jesse yerine İsmail’in adını koyalım ve ayeti tekrar okuyalım, “Jesse’nin (İsmail’in) kütüğünden yeni bir filiz çıkacak ve onun köklerinden bir dal büyüyecektir. Ve Rabbin Ruhu, bilgeliğin ve anlayışın Ruhu, öğüt ve güç Ruhu, bilgi ve Rab korkusu Ruhu, Onun üzerinde olacaktır.” Dolayısıyla bu kehanet Muhammed’den (s.a.v) başka kimseye uymaz çünkü Muhammed (s.a.v) İsmail’in kütüğündendir, onun torunlarından en meşhur torunudur.
Enver El Evlaki Siret Sohbetlerinden alıntıdır;