TEVRATTA HZ.MUHAMMED


TEVRATTA HZ.MUHAMMED

öncelikle şunu not olarak düşelim; ne incilde hz.isa'nın son peygamber olduğu ne de tevratta hz.musa'nın son peygamber olduğu söylenmez.ve her iki kitabın da bazı ayetlerinde bir kurtarıcı, bir peygamber geleceğinden haber verilir.


örneğin tevratta; hagay 2 ayet 6-7, yeşeya 42, yasanın tekrarı 18 ayet 18 gibi bölümlerde açıkça bir peygamberin, kurtarıcının geleceğinden bahseder.

peki tevratta hangi bölümler hz.muhammed'e işaret eder?

1)şöyle dedi: "rab sina dağı'ndan geldi, halkına seir'den doğdu ve paran dağı'ndan parladı. (tevrat-yasanın tekrarı bab:33 ayet: 2)

burda rab'dan kasıt allah'ın mesajının gelmesi. peki sina dağı, seir ve paran dağı neresi oluyor?

sina dağı yahudi, hıristiyan geleneklerinde hz. mûsâ’ya tevrat’ın verildiği yer olarak kabul edilir. seir ise hz.isa'ya incil'ın indiği yerdir. paran ise arapça haliyle "faran" hz.muhammed'ın doğduğu, vahiy aldığı yerin yani mekke'nın eski ismi.

paran'nın mekke olduğu tevrattan da anlaşılır. yaratılış bab: 21 bölümünde hz.ibrahim'in eşi hacer'ın ve oğlu ismail'in su arama hikayesi geçer ve o kısımda 21. ayette "paran çölü'nde yaşarken annesi ona mısırlı bir kadın aldı" yazar.

bu olay islam kaynaklarından bildiğimiz zemzem kuyusu arama hikayesi ve mekke civarında geçer ki zemzem kuyusu mekkededir.

kısacası açıkça vahyin hz.musa ve hz. isa'dan sonra paran dağlarından hz.muhammed ile süreceği söyleniyor tevratın bu bölümünde.


2)su kuyusu arama hikayesinin anlatıldığı kısmın 18. ayetine bakalım;

"kalk, oğlunu kaldır, elini tut. onu büyük bir ulus yapacağım." (tevrat-yaratılış bab:21 ayet:18)

peki yanındaki oğlu kim, ismail! hz.isa israilogullarındandı yani hz.ismail'ın soyundan değildi ama islam kaynaklarından bildiğiniz gibi hz.muhammed'in soyu hz.ismail tarafından hz.ibrahim'e dayanır.

3)yine örneğin tevrat-yeşeya bab:42'nin bütün bölümünde bir peygamberin geleceğinden bahseder ve 8.ayette şöyle geçer;

"ben rab'bim, adım budur. onurumu bir başkasına, övgülerimi putlara bırakmam." (tevrat-yeşeya bab:42 ayet:8)

peki ne diyorsunuz, hz.muhammed'in putları yıkıp "la ilahe illallah" lafzını getirmesini anlayabilir miyiz?

4)yine aynı bölümün 11. ayetinde gelecek peygamberden bahsederken kedar'dan da bahsedilir;

bozkır ve bozkırdaki kentler, kedar köylerinde yaşayan halk sesini yükseltsin. sela'da oturanlar sevinçle haykırsın, bağırsın dağların doruklarından. (tevrat-yeşeya bab:42 ayet:11)

peki kedar kimdir, kimlerdir? yahudi kaynaklarına göre hz.ismail, kedar soyundandır ve hz.muhammed de ismail soyundan olduğuna göre acaba peygambere işaret edildiğini söyleyebilir miyiz?

kedar soyu, link;
https://kutsal-kitap.net/bible/tr/index.php?mc=1&sc=354

not: ayrıca aynı ayette "bozkır" olarak çevrilen kelime bazı kaynaklarda "çöl" olarak da geçiyor.

ayrıca bazı notlar;

not 1) tevrat-hagay bab:2 ayet:6-7 kısmında ha-mim-dal köklerinden oluşup arapça'da muhammed ile aynı kökten olan "himyada" şeklinde bir isim geçtiği söyleniyor ama tevratın türkçe çevirisinde böyle bir isim yok

not 2) hz.şuayb'ın suhufunda "müşeffeh" tevratta ise "münhemenna" olarak muhammed ismi geçtiği iddia edilir ama türkçe çevirilerde bu isimlere rastlayamadım.

not 3)
"yasanın tekrarı" kısmının diğer ismi "tesniye"
"yeşeya" kısmının diğer ismi "işeya"
"yaratılış" kısmının diğer ismi "tekvin"

kaynaklar

https://incil.info/

https://kutsal-kitap.net/bible/tr/index.php?mc=1&sc=354

Yorumlar

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar