KİM LAN BU YEK?

KİM LAN BU YEK?

"Kim lan bu yek" diye girdiğiniz sayfa 10k  olunca bir tanışma postu hazırlayacam demiştim. Çok özele girmeden biraz kendimden bahsedeyim;

Yek kimdir?

Sizin tahmininiz kaçtı bilmiyorum ama 22 yaşında inşaat mühendisliği son sınıf öğrencisiyim. İzmirde okuduğumu da söyliyeyim, yeter daha da özele gerek yok..

İsim ve soyisim önemli değil beni "yek" olarak tanıdınız öyle de devam etsin.Zaten önemli olan yazdıklarım..

Hatta mesaj veya yorumlarda da "hocam" demek yerine "yek" veya "admin" derseniz güzel olacak. Çıtayı yükseltmeyelim..

Peki neden böyle bir sayfa açtım? Şöyle başlayayım; sayfayı açmadan önce de ateist, deist vb sayfaları takip ederdim..

Açıkçası ateist sayfaların saçma sapan iddialarına bazı Müslümanların cevap verememesi üzdü.

Yok yani ortada sağlam bir iddia olsa içim yanmaz. En basit çelişki iddialarına bile cevap veremeyenler var, tabi böylece ateist admin de kendini bi b*k sanıyor..

Anlayacağınız körler ülkesinde tek gözü olan kral olmuş hesabı. Ortalık da "aa bak bu ayette şöyle diğer ayette böyle" diyen kelek ateistler ile kaynıyor..

Çok şükür bu sayfa ile bazılarının imanına da vesile olduk ama bu sayfanın asıl amacı neye inandığını, inandığı dini savunabilen Müslümanlar yetiştirmek..

Bu sayfayı aslında ilk olarak sadece "iddialara cevap" amaçlı kurmadım. Ayet, hadis, islam tarihinden paylaşımlar da yapardım bunun yanında.

Sonra o paylaşımları sildim, iddialar ile devam ettim..(Bu arada sayfayı açalı 1 yıl oldu gibi. Kasım 2017'de açmıştım galiba tam hatırlamıyorum)

Yani bildiklerimi paylaşmak istedim kısaca..3-4 yıl önce sınav stresinden kurtulup  üniversiteye geçince boş zamanım olduğundan din, inanç konularına biraz daha kafa yormaya başladım.

Yerli yabancı bir çok kaynaktan islam'a yöneltilen iddiaların cevaplarını araştırdım. Araştırdıkça iddialarda bolca felsefe, bilim ve teoloji kıtlığı olduğunu göreceksiniz..

Ayrıca diğer dinleri araştırdım. Hatta olaya ilk İncil ve Tevrat okumakla başladım. Hinduizm, budizm, Zerdüştlük başta olmak üzere diğer dinlerin de kitaplarını okumaya niyetim var ama ne zaman olur onu Allah bilir..

Öyle yani şimdilik devam ediyoruz. Ayrıca sayfaya gelen mesajlar üzerinden yaptığım araştırmalar var.

Gerçi sayfayı açmadan önce ateist iddiaların çoğunu listelemistim, cevabını hazırladıklarımın üstünü çiziyorum😊

Tabi bunun yanında küfür yada tebrik mesajları da geliyor. Ee bazılarının derdine derman olurken bazılarını da rahatsız ediyoruz sanırım..

İnstagramdaki ateist,deist sayfa adminlerinden bizi tanımayan kalmadı herhalde🙂 ki yüzde doksanı bize engel atmış bile..

Kimse kusura bakmasın ama kendileri biraz korkaklar. Bir iki defa paylaşımlarına cevap yazmaya kalktım akşamında engel yemişim..

Hatta sırf engel yememek için bu sayfamdan yorum yapmıyorum kolay kolay..Ama gel gör ki kendisine tek kelime yazmadığım sayfalar bile engel atmış..

Bilirsiniz küfür olmadığı sürece ben kolay kolay kimseye engel atmam. Biri benden engel yemişse bilin ki halk dilinde;  "kaşınmıştır"

Konu takipçilere gelmiş iken birkaç şeye değineyim;

1)bir halt bilmeden elinin altındaki google amcaya güvenen ve çok bilmiş havasına giren tipleri hiç sevmem

2) Tek işi ateist sitelerdeki iddiaları ezberlemek olan ve kendisine "sorgulayan, araştıran" diyen tiplerin ağzına kürekle vurasım var..

3)Hiçbir neden belirtmeden veya verecek cevabı olmayınca paylaşıma "boş, çöp, saçma vb" şeklinde cevap verenleri zaten umursamıyorum😊

Bir de şöylesi var; paylaşımda bir sorun bulamamış, gelip yazım ve noktalama yanlışlarıma itiraz ediyor🙄 Gözünüzü seveyim tdk elçisi gibi gezmeyin ortalıkta.

Ha bu arada sadece ateizm, deizm vb iddialara cevap veriyorum fıkhi sorulara cevap vermiyorum. Fıkıh konusunda yeterli seviyede değilim..

Ayrıca "Sevdiğin insana umut verip yarı yolda bırakmanın günahı nedir?" tarzı sorular için "nihathatipoglu.com" adresine gidebilirsiniz

Öyle işte, çizgimi bozmamaya çalışıyorum ama bir gün başka konulara da değinir miyim bilmiyorum🤔 (Mesela kaşınan bir iki feminist sayfa var)

Yok yani iyi bir insan olmaya çalışıyorum, zorluk çıkarmayın. Haa bu arada merak edenleriniz vardır; herhangi bir kuruma veya cemaate bağlı değilim.

Dini gruplar veya liderleri hakkında görüş belirtmiyorum yine ayrıca siyasi ideolojiler, partiler ile ilgilenmiyorum..

ilgilendiğim alanlar bilim, felsefe, din. Bu alanlarda kitaplar okur bu alanlarda araştırma yaparım.

Velhasıl kelam öyle işte.

Yorumlar

  1. Selamun aleyküm yek kolay gelsin =) İkitane sorum var 1.si ; İslamın doğru din olduğuna dair şunu biliyorum çoğu dinde kötü eylemler yasaklanır mesela hırsızlık çoğu dinde bu yasaktır ama İslamda zekat ver, sadaka ver, hırsızın elini kes gibi hırsızlığı önleyici ve caydırıcı cezalar diğer dinlere göre daha cazip.Peki İslamın doğru din olduğunun kanıtlarını hukuk çerçevesi dışında başka alanlarda başka tür örneklerle arttırabilir miyiz?
    2.si; Allah bizi yaratıcı sıfatının gereği yaratmış. Cennete girmemiz içinde dünya hayatında bizi sınava tabi tutmuş.Allah herşeye gücü yeten bir varlıktır.Peki bizi imtihan etmeden yani imtihanı hiç yaratmadan cennete özgür iradeyle sonsuza kadar mutlu olabileceğimiz bir şekilde yaratamaz mıydı? Cennete olmayı hakedebilmeyi yani imtihanı yaratmadan direkt olarak Cennette olsak olmaz mıydı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayin Unknown, Hollanda dan selamlar. Sorunuzun ikinci bölumune kendi dusuncemi belirtmek istiyorum. Allah comertligi, adaleti, intikami, acimasi vs. sonsuz bir varlik. Bizi
      ( insanlari) iradesi ozgur bir varlik olarak yaratmis. Tabiki Allah sonsuz comertlik ilkesine dayanarak bizi imtihan etmeden cennete almasi mumkun. Sonucta her seyi bilen bir varlik siz veya benim yaratildigimiz andan hatta daha once sinavi kazanip kazanamiyacagimizi bilen bir varlik. Allah biz yaratildigimiz andan x sahsi (sonsuz bilgisine dayanarak ) sen cehennemliksin diye direk cehennemde terk etse o kisi hur iradeli bir varlik olarak buyuk ihtimal '' imkansiz! nasil olur ben eminim ben istenilen gibi yasardim'' diye dusunmesi ve butun bunlari bir haksizlik olarak algilamasi muhtemel. Simdi her insan Allah in sonsuz comertlik ilkesine gore cennete layik gorulse o zaman ornek olarak bu bir Hitler inde cennetlik olmasi anlamina gelirki bu Allah in sonsuz adalet ilkesi ile catisir. Sonsuz comertlik ve sonsuz adalet ilkesinden ödün vermemek icin insan in kendi amelleriyle sonunu hazirlamasi lazim. Yarin Allah in huzuruna toplandigimizda 100 % hür irade ile amellerimizin sonuclarini kabul etmek zorunda olacagimiz bir durum söz konusu. Benim sahsi gorusum bazi insanlar Allah a '' bunu onceden biliyordun degilmi ? '' diye bir soru soracak ve muhtemellen alacagi cevap ''evet, simdi sende biliyorsun''

      Sil
  2. güzel cümle kurabiliyorsun. Bu yadsınamaz. ama içleri-içeriği boş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangileri boş? Neye göre ve kime göre?
      Modernizmin yarattığı insan tiplemesiyle savaşıyor admin.Her insan birer Tanrıdır olgusunu yıkmaya çalışıyor.Başıboş özgürlüğe ve sınırı olmayan doyumsuzluğa savaş açıyor.Belki önümüzdeki 200 sene içerisinde insanlar tamamen dini tanımayacak.Bunun iyi sonuçlar getireceğini savunan sizlerin kanıtı yok.Dilerim 92 milyar ışık yılı genişliğindeki bu evrenin arkasındaki ilahi kudreti görebilirsin.
      ***********

      Bilimsel araştırmayı yalnız pratik sonuçlarıyla bilen kimse kolayca aldanabilir ve çevrelerindeki şüpheci kimselere inat düşüncelerini dünyanın dört bir yanında ve dört bir çağındaki yoldaşlarına ulaştıran bu insanların dünya görüşünü kavrayamaz. Ancak hayatını böylesi yüksek amaçlara adayan kimse, bu büyük insanları coşturan ve onları, sayısız başarısızlıklara rağmen, amaçlarına bağlı tutan gücün ne olduğunu anlayabilir. Bu türlü güçleri kozmik din duygusu cömertçe verir insana. Bir çağdaşımız, haklı olarak şöyle demiştir: "En ciddi bilginler, içlerinde derinden derine bir dinsel duygu taşıyanlardır."

      Kaynak: Albert Einstein- Dünyamıza Bakış, s17

      Sil
  3. Selamün aleyküm yek öldükten sonra dirilmenin ispatı ile ilgili bi yazı hazırlarsan çok memnun olurum 😊

    YanıtlaSil
  4. tanışmak isterim
    görüşmek mümkün mü acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mümkün ama sanırım aynı şehirde değiliz:)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar