NEDEN ATEİSTSİN?

NEDEN ATEİSTSİN?

Bir müslüman ve ateist sayfa admini arasında geçen bilindik diyalog;
M: Müslüman.    AA: Ateist admin


M: sayfada neden sadece İslam'ı eleştiriyorsun?

AA: Çünkü İslamın yaygın olduğu Türkiyede yaşıyorum. Eğer İngiltere de yaşasaydım Hristiyanlığı, Hindistanda yaşasaydım Hinduizmi eleştirirdim.

M: Tamam da Türkiyede yaşıyorsun diye sadece İslam'ı mı eleştirecen?

AA: Yok hayır, Hristiyanlık ile ilgili de bir iki paylaşım var.

M: inanmıyorsan da saygı duy!

Ateist arkadaş kendince mantıklı cevaplar vermiş ama açıkçası bu cevaplar Türkiye'de ateizmin ne kadar düşük seviyede olduğunu gösteriyor.

Çünkü cidden bizim yerli ateistlerin çoğu ne ateizmin ne olduğunu biliyor ne de neden ateist olduğunu!

Ateizm "bulunduğu bölgenin dinini reddetmek" değildir. O yüzden Türkiye'de yaşıyorum Islam'ı elestirecem demek fazlasıyla cahilce bir cevap.

Ateizmin konusu Tanrıdır ve ateizm dinleri eleştirirerek savunulamaz. Her dinin yanlış olduğunu kanıtlasan bile bu ateizmin doğru bir görüş olduğu anlamına gelmez!

Bir ateiste neden ateist olduğunu sorduğumda genellikle İslam'ı kötüleyerek cevap veriyor. Oysa ben "neden İslam'ı terkettin" diye sormadım "neden ateist oldun" diye sordum!


Ateizm "İslam'ı reddetmekten ibaret bir ideoloji" de değil! O yüzden "Kuran'ı okudum ateist oldum, şu ayeti okudum ateist oldum, İslâm böyle o yüzden ateistim" şeklindeki cevaplar geçersiz!

Yada mesela bazen şöyle teklifler geliyor; "admin bana şu ayeti açıkla ateizmi bırakıp 5 vakit namaz kılacam"

Seviyenin düşüklüğüne bakar mısın? Sen cidden ateist misin yoksa anti-Müslüman gibi bir şey mi?

Bakın günümüz ateist filozoflarından Kai Neilsen bu konuda ne diyor:

1. Ateizm islama saldırmakla savunulamaz, çünkü Hristiyanlar da islamın geçersiz olduğunu iddia eder...
2. Ateizm Dinlere saldırmakla savunulamaz, çünkü deistler de dinlerin geçersiz olduğunu düşünür.
3. Ateizm tanrının varlık delillerine saldırmakla savunulamaz, çünkü Agnostikler de bu delillerin geçersiz olduğunu iddia eder.

Evet, tanrının varlık delilerinin geçersiz olduğunu ispat etmeniz bile yetmez! Sen sadece teist kişinin argümanının geçersiz olduğunu ispat ettin bir Tanrı olmadığını ispat etmedin daha!

Açıkçası, sabah akşam İslam'a saldırmak senin ne kadar aciz ve düşük seviyede bir ateist olduğunu gösterir? Neden ateist olduğunu hatta ateizmin ne olduğunu bile bilmiyorsun!

Eğer sağ elinle sol kulağını gösteriyor isen yani dinleri kötüleyerek açıklamaya çalışıyorsan "neden Müslüman değilsin" sorusundan sonra "neden minoan dinini seçmedin" diye sorarım?

Ve bu böyle devam eder gider! Ayrıca "çocuklar ölüyor, kadınlar tecavüze uğruyor, dünya kötü bir yer o yüzden Allah yok" şeklinde cevaplarınız var!


Hatta cevaplarınızın çoğu "acı, dert" gibi kavramların etrafında yoğunlaşmış olması ateizm görüşünüzün psikolojik oldugunu gösterir!

Bir Müslüman ve bir ateistin ilk olarak tartışması gereken konu "Tanrının varlığı" daha sonra ise "bu Tanrı'nın neden Zeus, vişnu değil de Allah olduğu"

Daha sonra peygamber, Kur'an, çelişki iddiaları, mucize, cin, melek, ahiret vb konular tartışılır.

Ayrıca bilimi babanızın tapulu malı sanmaktan vazgeçin. Kendinizi hümanist, hayvansever, özgür düşünceli, sorgulayan eşitlikçi vb. profillere bürünmek zorunda hissetmeyin.

Çoğunuzu samimi bulmuyorum açıkçası😊Ha ayrıca kendinizi nirvanada sanıp ona buna yobaz, gerici demekten de vazgeçin!

Yorumlar

Popüler Yayınlar