NEDEN BEN PEYGAMBER OLMADIM

NEDEN BEN PEYGAMBER OLMADIM

iddia: Peygamberler seçilmiş insanlar. İyi, dürüst, merhametli olarak yaratılmışlar zaten ve cennete gidiyorlar.


Öncelikle şunu bilmek gerek; peygamberler, peygamber oldukları için iyi insanlar değiller iyi insanlar oldukları için peygamber seçiliyorlar.

Yani Allah zaten peygamberligi yalancı, zalim, düzenbaz birine vermez.

Onlara bir âyet geldiği zaman, “Allah elçilerine verilenin bir benzeri bize de verilinceye kadar asla inanmayacağız” derler. Allah, elçilik görevini kime vereceğini çok iyi bilir...(enam 124)

Ayrıca peygamberlik öyle herkesin kaldırabileceği bir yük değil. Ateşte İbrahim, hastalıkta Eyüp olmak her yiğidin harcı değil.

Bu büyük insanlar kavimlerini, atalarını karşılarına aldılar. Doğduğun, büyüdüğün şehirden Mekke'den ayrılmak kolay mi sanıyorsun?

Anlamayana anlatmak kolay mı sanıyorsun? En azından yarın bir çık dışarı birilerine Allah'ı, İslam'ı, anlatmayı dene, Evet peygamberler gibi tebliğ yap ve tepkileri gör.

Sanane, sen kimsin, sen mi anlatacaksın diyenler belki hakaret belki küfür belki de dayak..

Herkesin kaldırabilecegi yük bellidir, 50 kilo kaldırabilen adama 500 kilo yüklenmez!


Ki aslında "neden ben peygamber değilim" şeklinde soru soran kişiye  çok kısa ve net bir cevabım var;

Allah'ı, İslam'ı anlatmak için özel bir görev bekleme zaten tebliğ Müslüman olan herkese farz!

Bu dünyada peygamberlerin de senin de asıl amacın peygamberlik yapmak değil Allah rızası olmalı!Yani "peygamber olmayı değil peygamber gibi olmayı iste!"

Allah hepsinden razı olsun!

Yorumlar

Popüler Yayınlar