DENİZİ YARABİLİYORSAN NEDEN FİRAVUNDAN KAÇIYORSUN?

DENİZİ YARABİLİYORSAN NEDEN FİRAVUNDAN KAÇIYORSUN?

iddia: Hz.Musa'nın denizi ikiye yaracak kadar gücü varsa neden firavundan kaçıyor? Veya madem mucize gösterecek neden kaçıyor?

Ateist/deist vb. arkadaşlar şu 374946393 kez okuduğu Kur'an'ı bence bir kez daha okusunlar çünkü hâlâ İslam hakkındaki bilgileri kıt.😊


Öncelikle ölüleri dirilten hz.İsa olmadığı gibi, ateşe serinlik emri veren hz.ibrahim olmadığı gibi denizi yaran da hz.Musa değil!

Mucizeleri peygamber değil Allah yaratır ve ne zaman hangi mucizeyi göstereceğine de Allah karar verir.

Dediler ki: “Ona Rabbinden mucizeler indirilseydi ya!” De ki: “Mucizeler ancak Allah katındadır ve ben ancak apaçık bir uyarıcıyım.” (ankebut 50)

Ayrıca bir diğer önemli nokta da; Allah bildirmediği sürece peygamberler gaybı bilmezler.

De ki: “Göktekiler ve yerdekiler gaybı bilemezler, ancak Allah bilir...(neml 65)

O yüzden hz.Musa da sadece kendisine gönderilen emre uydu ve kavmi ile göç etti. Kavmindeki herhangi biri gibi karşısına ne çıkacağını bilmeden..


Firavuna baş kaldırmak, Allah için hicret etmek bunlar hepsi hz.Musa ve kavminin imtihanıydı.

İmtihanı geçtikleri vakit mucize gelir, tıpkı hz.İbrahim'in ateşe atıldığı ana kadar sabretmesi gibi.

Son olarak konuyu özetleyen Araf 188 ayetine bakalım;

De ki: “Allah dilemedikçe ben kendime bir zarar verme ve bir fayda sağlama gücüne sahip değilim. Eğer ben gaybı biliyor olsaydım, daha çok hayır elde etmek isterdim ve bana kötülük dokunmazdı. Ben inanan bir kavim için sadece bir uyarıcı ve bir müjdeciyim.” (araf 188)

Yorumlar

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar