ASA YILAN MI EJDERHA MI

ASA YILAN MI EJDERHA MI

iddia: Hz.Musa'nın asası Araf 107 ayetine göre ejderhaya, Taha 20 ayetine göre de yılana dönüşmüş. Bu çelişki değil mi?


Önce ilgili ayetlere bakalım;

Bunun üzerine Mûsâ, asasını yere attı. Bir de ne görsünler, apaçık bir ejderha.(Araf 107)

Böylece onu attı. O zaman o, hızla hareket eden bir yılan olmuştu. (Taha 20)

Burada dikkat edilmesi gereken ilk nokta, Araf suresindeki ve Taha suresindeki anlatılan iki olay birbirinden farklıdır.

Araf suresinin 107. ayetinde firavunla karşılaşma esnasında yaşanan bir olay anlatılır ve ona karşı hz.Musa asasını atar.

Taha suresinin 20. ayetinde ise Firavuna gitmeden önce Allah hz.Musa’ya verdiği mucizeleri gösterirken, asasını atmasını ister.

Not: ilgili ayetlerin öncesine baktığınızda farklı olaylar olduğu çok rahat anlaşılır.


Peki bu neden çelişki olsun ki? Bir asanın farklı durumlarda farklı hayvana dönüşmesi çelişki değildir.

Bunun dışında iki ayette geçen kelimeler birbirinden farklı olsa da, ortak sözlük anlamları vardır.

Sözlüğe bakıldığında ikisinin de “yılan” anlamı olduğu görülecektir. Mesela Taha 20 de geçen kelime “Hayyatun” sözcüğü yılan cinsinin genel adıdır

Araf 107 de bazı tefsircilerin ejderha olarak çevirdiği “Su'ban” kelimesinin de asıl anlamı büyük yılandır.

Not:Bazı tefsirciler galiba olayın boyutunu daha iyi anlatmak için büyük yılan yerine diğer anlamı olan "ejderhayı" kullanmışlar.


Buna ek olarak örneğin Kasas 31 ayetinde de "kıvraklık" özelliği olan yılan türünün ismi yani "cannun" sözcüğü kullanılmış.

“Haydi asanı yere bırak! Mûsâ onun çevikçe hareket eden bir yılana dönüştüğünü görünce derhal kaçtı, bir kere olsun dönüp arkasına bile bakmadı. 'Gel Mûsâ! Endişe etme, çünkü sen güven içinde olanlardansın!'” (Kasas 31)

Toparlarsak; Farklı durumlardan bahsedildigi için aynı asa farklı canlılara dönüşebilir.

Ayrıca ayetlerde geçen hayyatun, su'ban ve cannun sözcüklerinin ortak noktası yılan anlamına gelmeleri.

Yorumlar

Popüler Yayınlar