ENFAL 65-66 İDDİALARI
ENFAL 65-66 İDDİALARI
iddialar;
1)Bir Müslüman kaç kişiye bedel
2)"Bildi" fiili
3)Savaşa teşvik etmek
Ey Peygamber! Mü’minleri savaşa teşvik et. Eğer içinizde sabırlı yirmi kişi bulunursa, iki yüz kişiye galip gelirler. Eğer içinizde (sabırlı) yüz kişi bulunursa, inkâr edenlerden bin kişiye galip gelirler. Çünkü onlar anlamayan bir kavimdir.(enfal 65)
Şimdi Allah, yükünüzü hafifletti; sizde zayıflık olduğunu bildi. O halde sizden sabırlı yüz kişi bulunursa, (onlardan) ikiyüz kişiye galip gelir. Ve eğer sizden bin kişi olursa, Allah'ın izniyle (onlardan) ikibin kişiye galip gelirler. Allah sabredenlerle beraberdir.(66. Ayet)
Bu paylaşımda bu iki ayet ile ilgili 3 farklı iddiaya cevap vereceğiz.
iddia: ilk ayette bir müslümanın 10 katına karşı galip geleceği yazarken ikinci ayette 2 katına galip geleceği yazıyor. Bu çelişki değil mi?
Hayır arada çelişki yok, eğer ayetleri dikkatli okursanız Allah ayetlere bir şart/koşul yerleştirmiş. Yani iki farklı durum var.
Enfal 66 ayetinde "sizde zayıflık olduğunu bildi" deniliyor. Allah'ın ayetlere yerleştirdiği koşul istenç zayıflığı yani "zaaf"
Kısacası eğer zaaf göstermezseniz Enfal 65 ayetinde denildiği gibi 10 katınıza, zaaf gösterirseniz Enfal 66 ayetinde denildiği gibi 2 katınıza yetecek kadar gücünüz olur.
Sonuç olarak; İki ayet arasında bir çelişki yada bir birinin hükmünü kaldırması diye bir şey söz konusu değildir.
iddia 2: Enfal 66 ayetinde Allah için "bildi" ifadesi kullanılıyor. Allah öncesinde onlarda zaaf olduğunu bilmiyor muydu önceden, zamanla mi öğrendi?
Bazı iddialardan aslında ateist/deist vb. arkadaşların çok da iyi bir araştırmacı olmadığı anlaşılıyor. Bu iddia da onlardan biri.
Ayette "bildi" olarak çevrilen kelimenin Arapçası "alime". Bu kelime fiil kipi aslında geniş zaman için kullanılır.
Hatta 12. Yüzyılda yaşamış Er Razi'nin tefsirinden cevap verelim;
Ayetteki “bildi” manasına gelen “ALİME” fiili, sahabelerdeki güçsüzlüğün bizzat vuku bulduğuna, bunun ileriye dönük bir bilgi değil, bizzat vaki olan bir hususla ilgili bir bilgi ve ilim olduğuna işaret etmeye yöneliktir. ( Razi, ilgili ayetin tefsiri)
Yani türkçede anlaşıldığı gibi önceden bilmiyordu sonrada öğrendi anlamında değil "bilir" anlamında kullanılır.
Aslında o cümle "Allah sizde zayıflık olduğunu gözlemledi" şeklinde anlaşılmalı.
iddia 3: Enfal 65 ayetinin başında "müminleri savaşa teşvik et" deniliyor. Bu açıkça İslam dininin kandan beslenen teröristlerin dini olduğunu gösterir.
Öncelikle bu ayet durup dururken inmedi, ortada bir savaş durumu var. Ayet Bedir savaşı öncesinde inmiştir.
Not: Enfâl Sûresi Medine'de hicretin ikinci senesi inmiştir. Büyük bir kısmı Bedr savaşı hakkında ve Bedr savaşı esnasında indiği olduğu için Bedr Sûresi de denilir.
Hz.Muhammed(sav) ordunun komutanı ve eğer ortada savaşa durumu varsa savaşa teşvik etmekten daha doğal ne olabilir?
Örneğin Fatih'in Istanbul fethi sırasında ordusuna "sizler Bizans'ı tarihe gömecek ordusunuz" demesi gayet normal bir durum.
Yine aynı şekilde Bizans komutanı 11.Kostantinos'un "Osmanlı askerlerine gerçek savaşçıları gösterin" demesi doğal bir durum..
Bana tarihte ordusunu savaşa teşvik etmeyen tek bir komutan gösterebilir misiniz?
Sonuç olarak; ayetler ile ilgili iddialar dikkatsizlikten, eksik bilgiden ve mevcut durumun göz önüne alınmamasından kaynaklanıyor.
iddialar;
1)Bir Müslüman kaç kişiye bedel
2)"Bildi" fiili
3)Savaşa teşvik etmek
Ey Peygamber! Mü’minleri savaşa teşvik et. Eğer içinizde sabırlı yirmi kişi bulunursa, iki yüz kişiye galip gelirler. Eğer içinizde (sabırlı) yüz kişi bulunursa, inkâr edenlerden bin kişiye galip gelirler. Çünkü onlar anlamayan bir kavimdir.(enfal 65)
Şimdi Allah, yükünüzü hafifletti; sizde zayıflık olduğunu bildi. O halde sizden sabırlı yüz kişi bulunursa, (onlardan) ikiyüz kişiye galip gelir. Ve eğer sizden bin kişi olursa, Allah'ın izniyle (onlardan) ikibin kişiye galip gelirler. Allah sabredenlerle beraberdir.(66. Ayet)
Bu paylaşımda bu iki ayet ile ilgili 3 farklı iddiaya cevap vereceğiz.
iddia: ilk ayette bir müslümanın 10 katına karşı galip geleceği yazarken ikinci ayette 2 katına galip geleceği yazıyor. Bu çelişki değil mi?
Hayır arada çelişki yok, eğer ayetleri dikkatli okursanız Allah ayetlere bir şart/koşul yerleştirmiş. Yani iki farklı durum var.
Enfal 66 ayetinde "sizde zayıflık olduğunu bildi" deniliyor. Allah'ın ayetlere yerleştirdiği koşul istenç zayıflığı yani "zaaf"
Kısacası eğer zaaf göstermezseniz Enfal 65 ayetinde denildiği gibi 10 katınıza, zaaf gösterirseniz Enfal 66 ayetinde denildiği gibi 2 katınıza yetecek kadar gücünüz olur.
Sonuç olarak; İki ayet arasında bir çelişki yada bir birinin hükmünü kaldırması diye bir şey söz konusu değildir.
iddia 2: Enfal 66 ayetinde Allah için "bildi" ifadesi kullanılıyor. Allah öncesinde onlarda zaaf olduğunu bilmiyor muydu önceden, zamanla mi öğrendi?
Bazı iddialardan aslında ateist/deist vb. arkadaşların çok da iyi bir araştırmacı olmadığı anlaşılıyor. Bu iddia da onlardan biri.
Ayette "bildi" olarak çevrilen kelimenin Arapçası "alime". Bu kelime fiil kipi aslında geniş zaman için kullanılır.
Hatta 12. Yüzyılda yaşamış Er Razi'nin tefsirinden cevap verelim;
Ayetteki “bildi” manasına gelen “ALİME” fiili, sahabelerdeki güçsüzlüğün bizzat vuku bulduğuna, bunun ileriye dönük bir bilgi değil, bizzat vaki olan bir hususla ilgili bir bilgi ve ilim olduğuna işaret etmeye yöneliktir. ( Razi, ilgili ayetin tefsiri)
Yani türkçede anlaşıldığı gibi önceden bilmiyordu sonrada öğrendi anlamında değil "bilir" anlamında kullanılır.
Aslında o cümle "Allah sizde zayıflık olduğunu gözlemledi" şeklinde anlaşılmalı.
iddia 3: Enfal 65 ayetinin başında "müminleri savaşa teşvik et" deniliyor. Bu açıkça İslam dininin kandan beslenen teröristlerin dini olduğunu gösterir.
Öncelikle bu ayet durup dururken inmedi, ortada bir savaş durumu var. Ayet Bedir savaşı öncesinde inmiştir.
Not: Enfâl Sûresi Medine'de hicretin ikinci senesi inmiştir. Büyük bir kısmı Bedr savaşı hakkında ve Bedr savaşı esnasında indiği olduğu için Bedr Sûresi de denilir.
Hz.Muhammed(sav) ordunun komutanı ve eğer ortada savaşa durumu varsa savaşa teşvik etmekten daha doğal ne olabilir?
Örneğin Fatih'in Istanbul fethi sırasında ordusuna "sizler Bizans'ı tarihe gömecek ordusunuz" demesi gayet normal bir durum.
Yine aynı şekilde Bizans komutanı 11.Kostantinos'un "Osmanlı askerlerine gerçek savaşçıları gösterin" demesi doğal bir durum..
Bana tarihte ordusunu savaşa teşvik etmeyen tek bir komutan gösterebilir misiniz?
Sonuç olarak; ayetler ile ilgili iddialar dikkatsizlikten, eksik bilgiden ve mevcut durumun göz önüne alınmamasından kaynaklanıyor.
Yorumlar
Yorum Gönder