CEHENNEMDE YEMEK ÇELİŞKİSİ
CEHENNEMDE YEMEK ÇELİŞKİSİ
Onlar için darı’dan (kuru dikenden) başka yemek yoktur (Gaşiye 6. ayet)
Ancak günahkârların yediği kanlı irinden başka yiyeceği de yoktur. (Hakka 36-37 ayet)
Şüphesiz, zakkum ağacı, günahkârların yemeğidir. (Duhan 43-44. ayetleri )
iddia: Cehennemdeki günahkarlar için 3 farklı ayette 3 farklı yiyecekten bahsediliyor. Bu açıkça çelişki.
ilk iki ayette "sadece" anlamına gelen "den başka" kalıbı kullanılmış. Ama buna rağmen çelişki olduğu iddia edilemez.
Şöyle ki; mantık ve felsefedeki çelişmezlik ilkesine göre iki şey arasında çelişki olduğunu iddia etmek için aynı durumda olması şartı vardır.
Örneğin "sadece yağmur yağdı" ve "sadece kar yağdı" cümlelerinin çelişki olduğunu söylememiz için "aynı zaman diliminde" olma şartı vardır.
"pazar günü sadece yağmur yağdı ve çarşamba da sadece kar yağdı" cümlesi çelişki barındırmaz mesela.
İlgili ayetlerde de çelişki olduğunu iddia etmek için aynı günahkarlardan bahsedildiğine emin olmamız lazım
Oysa cehennemdeki her günahkar aynı durumda değildir. Ateist arkadaş işine gelmediği için bir ayeti atlamış!
Cehennemin yedi kapısı vardır. Onlardan her kapı için birer grup ayrılmıştır. (hicr 44)
Bu ayete göre her günahkar aynı durumda olmayacak cehennemde. Örneğin; münafıklar cehennemin en alt katında olacak.
”Şüphe yok ki münafıklar cehennemin en alt katındadırlar.” (Nisa suresi 145)
Farklı cehennem katlarında farklı yiyecek cezaları varsa o katın günahkarları için "sadece" veya "-den başka" kalıpları kullanılabilir.
Ayrıca Gislînin darıdan olması ve belki de hepsinin zakkumdan olması da mümkündür.
Nitekim, bir kimsenin, "Koyunlardan başka yiyeceğim." yok deyip, sonra da "Sütten ve etten başka yiyeceğim yok." demesi çelişki değildir.
Sonuç olarak herhangi bir çelişkiden bahsedilemez.
Onlar için darı’dan (kuru dikenden) başka yemek yoktur (Gaşiye 6. ayet)
Ancak günahkârların yediği kanlı irinden başka yiyeceği de yoktur. (Hakka 36-37 ayet)
Şüphesiz, zakkum ağacı, günahkârların yemeğidir. (Duhan 43-44. ayetleri )
iddia: Cehennemdeki günahkarlar için 3 farklı ayette 3 farklı yiyecekten bahsediliyor. Bu açıkça çelişki.
ilk iki ayette "sadece" anlamına gelen "den başka" kalıbı kullanılmış. Ama buna rağmen çelişki olduğu iddia edilemez.
Şöyle ki; mantık ve felsefedeki çelişmezlik ilkesine göre iki şey arasında çelişki olduğunu iddia etmek için aynı durumda olması şartı vardır.
Örneğin "sadece yağmur yağdı" ve "sadece kar yağdı" cümlelerinin çelişki olduğunu söylememiz için "aynı zaman diliminde" olma şartı vardır.
"pazar günü sadece yağmur yağdı ve çarşamba da sadece kar yağdı" cümlesi çelişki barındırmaz mesela.
İlgili ayetlerde de çelişki olduğunu iddia etmek için aynı günahkarlardan bahsedildiğine emin olmamız lazım
Oysa cehennemdeki her günahkar aynı durumda değildir. Ateist arkadaş işine gelmediği için bir ayeti atlamış!
Cehennemin yedi kapısı vardır. Onlardan her kapı için birer grup ayrılmıştır. (hicr 44)
Bu ayete göre her günahkar aynı durumda olmayacak cehennemde. Örneğin; münafıklar cehennemin en alt katında olacak.
”Şüphe yok ki münafıklar cehennemin en alt katındadırlar.” (Nisa suresi 145)
Farklı cehennem katlarında farklı yiyecek cezaları varsa o katın günahkarları için "sadece" veya "-den başka" kalıpları kullanılabilir.
Ayrıca Gislînin darıdan olması ve belki de hepsinin zakkumdan olması da mümkündür.
Nitekim, bir kimsenin, "Koyunlardan başka yiyeceğim." yok deyip, sonra da "Sütten ve etten başka yiyeceğim yok." demesi çelişki değildir.
Sonuç olarak herhangi bir çelişkiden bahsedilemez.
Yorumlar
Yorum Gönder