AHZAP 53 İDDİALARI!

AHZAP 53 İDDİALARI!

"Ey iman edenler! Siz zamanını gözetlemeksizin, bir yemeğe davet edilmedikçe Peygamber’in evlerine girmeyin, ancak davet edildiğiniz vakit girin. Yemeği yediğinizde hemen dağılın, sohbete dalmayın. Çünkü bu hareketiniz Peygamber’i üzmekte, fakat o (size bunu söylemekten) utanmaktadır. Ama Allah hakkı söylemekten çekinmez. Peygamber’in hanımlarından birşey istediğiniz zaman perde arkasından isteyin. Bu hem sizin kalpleriniz, hem de onların kalpleri için daha temiz bir davranıştır. Sizin Allah’ın Rasul’üne rahatsızlık vermeniz ve kendisinden sonra onun hanımlarını nikahlamanız, asla caiz olmaz. Çünkü bu, Allah katında büyük (bir günah) tır."


Ahzap 53 ayeti ile ilgili 2 iddiaya cevap verelim!

iddia 1: "kendisinden sonra onun hanımlarını nikahlamanız, asla caiz olmaz"  kısmına göre peygamberiniz kıskanç biriydi. Eşlerinden ayrılsa yada kendisi vefat etse bile kimsenin eşleri ile evlenmesine izin vermiyor!

Cevap:

Peygamberden sonra hanımları ile neden  evlenilmez sorusu  ayet carpıtmadan daha çok bilgisizlikten kaynaklanır. Peygamberimiz vefat ettikten sonra kalan  hanımları ile nikah kıymak yasaktır çünkü peygamber hanımları Müslümanların annesi sayılır. Yeterli bir araştırma yapmayan ateistler bundan haberi olmayabilir ama Ahzap 6. Ayette buna değiniyor;

Peygamber, mü’minlere kendi canlarından daha önce gelir. Onun eşleri de mü’minlerin analarıdır. Aralarında akrabalık bağı olanlar, Allah’ın Kitab’ına göre, (miras konusunda) birbirleri için (diğer) mü’minlerden ve muhacirlerden daha önceliklidirler. Ancak dostlarınıza bir iyilik yapmanız başka. Bu (hüküm) Kitap’ta yazılıdır.(ahzap 6)

Ayete göre gerçekten müminleri doğuran anneleri olduklarına değil, müminlerin anneleri mertebesinde olduklarına işaret edilmiştir. Buna göre müminler, annelerini nikahlayamadıkları gibi, onları da nikahlayamazlar. Öz annelerine hürmet göstermek mecburiyetinde oldukları gibi onlara da aynı şekilde hürmet göstermelidirler!


Örneğin hz.aise'den "aişe annemiz" yada hz.hatice'den "hatice anamız" diye bahsederiz..Demekki kıskançlıktan değil ana olduklarından..ve birinin annesi ile evlenmesi tabiki de haram!

Ayrıca Bunun yanında; peygamber vefat ettikten sonra, hanımlarıyla evlenilmesi Müslümanlar içinde bir siyasi güç gibi görülebilir; bir rekabet haline getirilebilir, bu rekabetle hanımların sosyal hayatta yansıtılan ahlaki kimlikleri zedelenebilir, iki yüzlülerin iftiralarını çoğaltabilir veya evliliği gerçekleştiren kişi kendisine kutsiyet atfedebilirdi.

iddia 2:  "Yemeği yediğinizde de hemen dağılın" ayetini Muhammed rahatlığı için uydurdu.

Öncelikle ayetin hangi olay için indigine bakalım; İbnü Abbas’tan rivayet olunduğuna göre, birtakım kimselere zaman zaman Resulullah (asm)’ın evinde yemek veriyordu. Bunlar bazen, yemekten önce yemeğe kadar bekliyorlar, yemekten sonra da hemen çıkıp gitmiyorlar, kısaca kendi evleri gibi kullanıyorlardı sonra bu ayet nazil oldu.Tabiki eşi, çocuğu olan her ev sahibi bundan rahatsız olur!

Ayrıca peygamber geceleri ibadet ediyor, Kur’an mutalaâları yapıyor, bazen mescidi nebevide Kur’an eğitimi alan kurralara ders veriyor ya da kısa bir süre dinleniyordu.

Dolayısı ile Allah’ın, müslümanları, peygamberin bu amellerinden uzak kalmasına sebep olmamaları konusunda uyarmasında mantıksız bir durum yoktur.


Bir de “Peygamber müminlere canlarından ileridir. Onun eşleri de müminlerin anneleridir.” (Ahzab, 33/6) buyurulmakla, Peygamber (asm)’in müminlere canlarından daha ileri ve hanımlarının onların anneleri olması, müminlerin Resulullah (asm)’ın evine kendi evleri gibi izin almaksızın girebilmelerine caizlik verecek zannedilebilirdi. İşte bu ayet hem böyle bir zanna yer olmadığını anlatıyor!

Ayetin evrensel yönü ise: misafirliğe gidildiğinde, ev sahibinin dinlenme/çalışma veya İslam faaliyeti gibi şahsi işlerini yürütme ihtimali dikkate alınarak geç saatlere kadar bulunulmaması bütün müslümanlara öğretilen bir edep kuralıdır. Toplumdaki bu tür saygı kuralları sadece peygamber için değil her Müslüman için geçerlidir.şöyle ki;

Nur Sûresi'nde de "Ey iman edenler! Kendi evlerinizden başka evlere izin alıp sahiplerine selam vermeden girmeyin." (Nur, 24/27)

Peki bir de söyle bakalım;
Şayet rahatını düşünen biri, peygamberlik iddiasında nasıl bulunur?

Rahatını düşünen biri neden taifte taşlanmayi göze alıyor? Rahatını düşünen biri neden bütün kavmini karşına alıyor? Neden hakaretlere, eziyetlere direniyor! Müslümanlara boykot uygulandı ve aç kaldılar çoğu zaman, rahatını düşünen biri açlığı neden göze alır??

Sonuç: Her iki iddiada eksik bilgiden kaynaklanır! Oysa birbiri ile bağlantılı ayetlere veya ayetin hangi olay için indiğine baktığımızda taşlar yerine oturur! Bu yüzden lütfen bir iddiada bulunmadan önce daha iyi araştırma yapın!

Kaynaklar

Elmalılı M. Hamdi YAZIR, Kur'an-ı Kerim Tefsiri

https://dusunenmusluman.com/2017/07/02/ahzabsuresi-53-elestirisi-peygamberin-evi-ve-inkarcilarin-bakisi/


Yorumlar

Popüler Yayınlar