İLK MÜSLÜMAN KİM

İLK MÜSLÜMAN KİM

iddia: enam 163 ayeti hz.muhammed'in, araf 143 hz.musa'nın, ali imran 67 ayeti de hz.ibrahim'in ilk müslüman oldugunu söylüyor! bu çelişki değil mi?

önce ilgili ayetlere bakalım;

(muhammed) onun hiçbir ortağı yoktur. ben bununla emrolundum ve ben müslümanların ilkiyim.” (enam 163)

...musa da bayılıp düştü. ayılınca; “seni noksan sıfatlardan tenzih ederim, sana tevbe ettim, ben iman edenlerin ilkiyim!” dedi.” (araf 143)

ibrahim, ne yahudi idi, ne de hristiyan. fakat o, hanif bir müslümandı. allah’a ortak koşanlardan da değildi.(ali imran 67)

not: ali imran 67 ayetinde hz. ıbrahim'in ilk müslüman oldugu yazmaz ama hz.muhammed ve hz.musa'dan önce yaşadığı bilindiği göre ilk müslüman hz.ibrahim olmalı iddiası öne sürülebilir.

hatta buna ek olarak hz.adem'i de ekleyelim. "islam hz.adem ile başladığı için ilk müslüman o olmalı" şeklinde de bir iddia öne sürülebilir.

peki bu ayetler arasında bir çelişki var mi?

eğer kronolojik olarak bakılırsa ilk müslüman tabiki de hz.adem'dir. bu bariz ortada iken ayetlerde bu unutulmuş olamaz herhalde.

ayetlerde anlatılan "ilk müslüman" ise kendi devrinin ilk müslümanı olduğudur.sonuçta, vahiy alıp insanlara ulaştıranlar peygamberler olduğu için doğal olarak kendi devrinin ilk müslümanı olur. buna bir örnek vermek gerekirse;

örneğin 2019 hac kurasında a kişisi ismi ilk çıkan olsun ve "ilk hacı benim" şeklinde bir cümle kurmuş olsun.peki bu tarih boyunca veya islamiyetin başından beri hacca giden ilk kişi olduğu anlamına gelir mi?

tabiki de hayır! o kişi sadece kendi döneminin ve kendi bölgesinin ilk hac yolcusu olur. ayetlerde hz.ibrahim, hz.musa ve hz.muhammed ile ilgili durum da bununla aynı.

sonuç olarak herhangi bir çelişkiden bahsedemeyiz!

Yorumlar

  1. yek bence bos yapmıssın ayetlerde celıskı oldugunu ıddıa etmek ateızmın psıkolojık oldugunu kanıtlar zaten enam 163 te ben bununla emrolundum ve ben müslümanların ilkiyim.” dıyor yanı ıslamı yaymak ıcın gonderılen kısı ve ılk musluman hz Muhammed dır bu dogru bır sey zaten hz musa ıse yahudıdır ben ılk muslumanım demıyor ılk ıman edenım dıyor hz ıbrahım ıse hanıf ıdı orda ıse hz ıbrahımın dınınden bahsedıyor Kuran da ıslama gırın der muslumanlıga gırın demez ayette celıskı yoktur su ateler (helede yurdum atelerı) muslumanlık islam farkını ne zaman anlıcaklar cok merak edıyorum :) yıne de Allah (c.c) razı olsun

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar